Fem principer vi aldrig tummar på.

Vi är lika noggranna som hemma hos oss själva.

Vi startade för att bli bäst i norrort. Vi älskar det vi gör. Och vi vill känna oss stolta varje dag när vi går hem från jobbet. Faktum är att vi alla har samma enkla inställning till livet: vi vill skapa hem där vi själva skulle vilja bo.

Den vita handskens princip.

Nej, det är inget skämt. Vi använder alltid vita handskar när vi packar upp och monterar inredning eller målade detaljer. Dessutom är vi smått besatta av att täcka och städa efter oss. För vi vill inte bli ihågkomna för fläckar, fingeravtryck och skräp – utan för kvalitet.

Vi passar tider (jo, det är sant).

Vi har sett undersökningar om att hantverkare är kända för att inte hålla tider. Vi däremot stimuleras av att hålla tider. För det krävs om man vill driva ett professionellt företag. Och dessutom respekterar vi både din och vår egen tid.

Tillgänglighet 24/7 när du är kund.

Service är A och O för oss. Vi vill vara spindeln i nätet som ansvarar för allt, och hjälper dig att fixa allt. Därför ser vi till att vara tillgängliga när du behöver det. Som kund får du ett VIP-nummer vi svarar på 24/7 (testa gärna).

Certifieringar, försäkringar, besiktningar och garantier.

För oss är det en självklarhet att allt detta finns på plats. Både för din skull och vår egen – duktiga och välmående medarbetare är ju förutsättningen för att vi ska göra bra jobb.

Hantverkare som tar ansvar – ja, de finns. Vi på Edsvikens garanterar självklart att du blir nöjd med vårt arbete. Inte bara för att vi älskar kvalitet och vill känna oss stolta när vi går hem från jobbet. Dessutom är nöjda kunder bra kunder!

Om du mot förmodan inte är 100% nöjd.

Om du anser att tjänsten är felaktig måste du reklamera den. Det gör du genom att meddela oss när du upptäckt felet – inom rimlig tid (inom två månader räknas alltid som ”rimligt”). Normalt kan du inte reklamera fel som upptäcks senare än tre år efter det att uppdraget avslutades. Men avser tjänsten arbete på mark, byggnader eller andra fasta saker kan du reklamera fel som upptäcks inom tio år efter att uppdraget slutfördes.
Är tjänsten felaktig kan du:
  • hålla inne betalningen som säkerhet för ditt krav.
  • kräva att felet rättas till utan kostnad för dig (om det inte medför orimlig kostnad eller olägenhet för säljaren).
  • göra avdrag på priset (motsvarande vad det kostar för dig att få felet tillrättat).
  • häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta (t.ex. om tjänsten inte är färdig vid en avtalad tid och säljaren vet om att tiden är väldigt viktig).
Läs gärna mer på konsumentverket.se

Edsvikens är medlem i Måleriföretagarna, vilket ger dig som kund trygghet, försäkring och garanti. Vi är fullt försäkrade hos Trygg-Hansa, både vad gäller ansvar och skada på befintlig egendom som är föremål för reparation, om- och tillbyggnad (ROT). Våra målare omfattas av gällande kollektivavtal med Svenska Målareförbundet.

Firman startade i Sollentuna 1991 under namnet Jonas Boström Måleri AB. Tack vare höga ambitioner redan från början blev måleriet snabbt flitigt anlitat, med många nöjda och återkommande kunder. Efter att Jonas köpt Blå Huset Färgbutik 2001, bytte måleriet namn till Blå Huset Måleri AB.

2010 bytte vi namn igen till Edsvikens Måleri AB. Idag ägs firman av Jonas Boström och Petter Ernlund. Petter leder måleriet, medan Jonas leder sina andra företag Blå Huset Färgbutik och Blå Huset Täby.

Vi har genom åren fått så mycket glädje från alla trevliga kunder i norrort att vi gärna vill ge något tillbaka. Eftersom flera av oss har barn vet vi hur viktig idrotten är för barnen och deras hälsa. Därför kommer vi i framtiden att stödja enskilda lag inom olika idrotter. Vi börjar med att sponsra Sollentuna fotbolls lopp ”Spring för livet”, som hålls till förmån för Barncancerfonden.